.
Manjakusayang

Letupan Valcano Di Iceland

0

Topik :


Dan telah Kami jadikan di bumi ini gunung-gunung yang kukuh supaya bumi itu (tidak) goncang bersama mereka, dan telah Kami jadikan (pula) di bumi itu jalan-jalan yang luas, agar mereka mendapat petunjuk.(qs Al Anbiyaa’ 21:31).

Dan Dia menancapkan gunung-gunung di bumi supaya bumi itu tidak goncang bersama kamu, (dan Dia menciptakan) sungai-sungai dan jalan-jalan agar kamu mendapat petunjuk, (qd An Nahl 16:15)

Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan Dia meletakkan gunung-gunung (di permukaan) bumi supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu; dan memperkembang biakkan padanya segala macam jenis binatang. Dan Kami turunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik.(qs Lukman 31: 10)



Di atas antara Ayat Al-Quran berkenaan dengan gunung berapi. Letupan valcano Iceland pada minggu lepas yang mengakibatkan fenomena debu di sana sehingga keseluruhan penumpang kapal terbang di Eropah terkandas.

Manakala itu, saya mendengar berita tadi yang mengatakan pengkaji-pengkaji bumi meramalkan New Zealand akan hilang dalam beberapa abad lagi kerana gempa bumi dan gunung berapi.

Berikut adalah gambar Valcano di Iceland yang mengerikan tetapi menakjubkan. Begitulah betapa besarnya kuasa Allah Taala.Subhanallah.

Comments (0)

Post a Comment


Jom layan sembang
PageRank Checking Icon My Ping in TotalPing.com http://Link-exchange.comxa.com Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net World Cup 2010 South Africa 2010 Dr.5z5 Open Feed Directory

Banner Korang Kat Sini

AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION
AD DESCRIPTION

Backlink

Layan Pelawat